Nu het uitgebreide verhaal:p

Good morning Mates,

How are you? Ik heb inmiddels mijn heenreis erop zittenen nu me 3de dag in Sydney.Nu een wat uitgebreidere versie van mijn reisverhalen (zullen mensen wat meer op prijs stellen:P haha). Ik weet nog niet zo goed hoe ik me blog bij ga houden, wordt nu meerin de vorm van een dagboek. Maar iig veel lees plezier!

No worries!
gr. Jip

ps. me volgende verhaal zal waarschijnlijk even op zich laten wachten, want 1 november vertrek ik eerst naar Nieuw-Zeeland.
ps2. Ik kan geen foto's op me site zetten, want die zijn te groot. Daarom moet iedereen maar even op me facebook kijken: zoeken onder 'Jip Zewald'
ps3. Vanaf 1 november kunnen jullie me niet meer bereiken op me oude nummer. Me nummer is nu 0449511875 en dat wordt in Australie +61449511875.

Ma 24 okt
Wakker worden met een duffe kop na mijn voorlopig laatste nachtje in mijn eigen bed geslapen te hebben. Beneden komend en vervolgens meteen weer naar boven na de opmerking van mam: ‘ik zou nog maar even gaan liggen.‘
Vervolgens ging na dit ochtendtafereel de dag heel snel. Om 10.30u opgestaan, ontbeten en gedoucht. Erna snel met pap geld gewisseld op het Centraal in Arnhem, waar ze helaas alleen dollars voor Singapore hadden. Eenmaal thuis gekomen, heel snel naar Myriam (overbuurmeisje), om kort een planning door te spreken voor Thailand. Myriam komt mij namelijk vergezellen tijdens mijn reis in Thailand.
Half 3 was het tijd om te vertrekken naar Schiphol. In de auto nog snel wat muziek en films overzetten op mijn laptop, dit onder het genot van de muziek op 100%nl (Tom ging helemaal uit zijn plaat). Eenmaal aangekomen op Schiphol was het de bedoeling dat we om 5u gezamenlijk in zouden checken met de groep (totaal 7 mensen). Iedereen was mee: papa, mama, Tom, Marloes, Joris en Tahnee. Om mij uit te zwaaien, met een paar traantjes daar, voordat ik door de douane zou gaan.
Na de douane ging alles eigenlijk vrij gemoedelijk. Om 19.10 vlogen we eerst richting London, om daar op het grootste vliegtuig (airbus A380) te stappen. Wat een gigantisch en luxe ding zeg: tv-scherm voor je neus, onder- en bovenverdieping, alleen de stewardessen vielen tegen. Maar in ieder geval een goed begin van de reis naar Singapore.

di 25 okt
De vlucht van 13u verliep echt lekker. Scheelde dat we 's nachts vlogen, waardoor na het kijken van de ‘Hangover 2', ik heerlijk in slaap kon vallen.
Tijdens het ophalen van onze tassen, kwamen we tot de ontdekking dat de tas van Isha niet mee was gekomen, super balen, zeker omdat ze niet konden checken waar hij gebleven was.
Om 18.00u lokale tijd werden we opgehaald van het vliegveld en naar ons hotel gebracht. Wat een redelijk luxe hotel was overigens, met mooie kamers en chique inrichting (hotel Royal Newton). Ik was eerst beetje verbaasd over de leeftijd van de groep, maar iedereen is echt heel belangstellend en gezellig naar elkaar (ondanks de wat jongere leeftijd). Ik sliep met Frederik op een kamer.
Na een korte opfrispauze zijn we met zijn allen op verkenningstocht door Singapore gegaan. Niels, een jongen van de groep, had er vroeger gewoond en kon ons voor een groot deel rondleiden. Eenmaal uitkomend op de grote dure straat van Singapore met gebouwen voor Armani ed., gingen we opzoek naar een lokale eettent. Heerlijk lokaal gegeten, vraag me niet wat, maar het was iets van gesmashte biefstuk met saus waarvan je bek een uur in de fik stond. Na ons buikje heerlijk volgegeten te hebben en nog een klein stukje gelopen te hebben, was iedereen eigenlijk wel toe aan een heerlijk bed. Met de gedachten dat we de volgende dag een uitgebreide citytour zouden krijgen, viel ik meteen in slaap nadat mijn hoofd het kussen had geraakt.

woe 26 okt
Lekker geslapen in een goed bed en wakker gebeld worden om 7u door de wake-up call. Zo begon mijn dag in Singapore. Kort douchen en snel onze tassen bij de receptie zetten, gaf ons de tijd om heerlijk uitgebreid te ontbijten. Dit hield in: cornflakes, croissant, brood, fruit, pancakes, ei, spek en juice d'orange.
Om half 9 werden we opgehaald met een busje om naar de gezamenlijke verzamelplaats van de citytour te worden gebracht. Dit was bij een reuzenrad, vergelijkbaar met de ‘London Eye'. Eenmaal in bussen onderverdeeld, werden we rondgeleid voor 3u door Singapore met 5 stops:
- Marine Bay
- Chinese tempel
- Steenfabriek
- Orchideeën tuin
- Little India
De eerste stop was bij een groot meer, waaraan alle grote business gebouwen stonden. Hier hadden we 20min de tijd om wat foto's te maken en rond te kijken. Het geen wat het meeste opviel, was een gebouw bestaande uit 3 pilaren met daarop een boot.
Stop 2 was een Chinese tempel die ooit aan de kustlijn gestaan had, maar wat nu helemaal was volgebouwd. Singapore was vroeger een klein eiland, maar door o.a. de Engelse aardig vergroot.
Stop 3 was een steenfabriek, waar door middel van gepolijste stenen een schilderij werd gemaakt. Echt super gaaf om te zien. Sommige schilderijen werden in 3 maanden gemaakt en kosten ongeveer 40.000 dollar.
Stop 4 was de Orchideeën tuin (orchidee het nationale symbool). Een super grote tuin met alléén maar verschillende orchideeën. Daar rondlopend leek het soms net of je in de dessert van Burgers Zoo liep.
De laatste stop was ‘Little India'. Daar begon het alleen snoei hard te regenen en besloten we om de metro terug te pakken naar Marine Bay om daar het gebouw met de boot op te gaan. De metro is trouwens ook een gekkenhuis. Bijna alleen maar mannen en iedereen lijkt op elkaar.

do 27 okt
Sydney!!! Zo dit was een beduidend minder vlucht dan de vorige (afgezien van het minder luxe toestel waarmee we vlogen). 1. Mijn tv-scherm was en bleef gedurende de reis kapot, dus dat werd 7u slapen. 2. We hadden een verschrikkelijke familie achter ons met een huilend kut kind en één die steeds tegen de stoel aan het schoppen was. Dus slapen werd een opgave, die uiteindelijk nog aardig gelukt is. Vlak voordat we landen nog even snel de ‘Incomming passenger card' voor Australië ingevuld, anders kom je het land niet in (zelfde als dat we voor Singapore moesten doen). Eenmaal aan de grond namen we afscheid van Isha, want die vloog namelijk door naar Nieuw-Zeeland.
Om 07.15u lokale tijd zaten we in een busje dat ons naar het hostel in Sydney bracht (YHA Central Hostel. Tijdens de rit niet echt herkenbare dingen gezien, maar dat komt nog wel. Inmiddels is het nu 08.00u en wachten we tot we een ontbijtje kunnen halen en om 12u inchecken. Hostel is trouwens super gaaf en redelijk luxe: bioscoop, zwembadje, dakterras, louche en bar. Alleen moet je wel voor bijna alles betalen. Ik denk dat ik me hier de komende dagen prima kan vermaken, alleen zou hier voor een 2de keer niet terug komen. Daarnaast al veel ordinaire Engelse sletten gezien.
Na het ontbijt zijn we met zijn allen richting Opera House gelopen (ongeveer 45min). Sydney is echt een mooie stad, maar wel erg duur. Het lijkt een beetje op een combi van Barca/Berlijn/London/New York. Veel hoge gebouwen en oud en nieuw door elkaar. Op een gegeven moment konden we de Harbour Bridge zien liggen tussen de gebouwen door en besloten we om via een omweg door het park naar het water te lopen. Frederik maakte foto's van vogels, Nienke en Candy klommen in een boom voor foto's en Niels, Nick en ik liepen naar het water van de baai voor een prachtig uitzicht. En opeens om een hoek, zag je langzaam een paar witte punten opduiken: het Opera House. In eerste instantie leek het veel kleiner dan ik dacht. Maar steeds dichterbij komend, werd het gebouw toch wel groter en imposanter. Het is gemaakt van allemaal kleine stenen, mozaïek, in de vorm van allemaal schildpaddenruggen achter elkaar. Na even kort in de hal gekeken te hebben liepen we terug naar het uitkijkdek, waar je de Harbour Bridge kon zien. Een soort zwart geblakerde oude brug, waar je zelfs met een tour overheen kan lopen (duurt 4 uur en kost 150 euro, onderdoor lopen is dus goedkoper).
Om 12u moesten we weer terug zijn in ons hostel om, na een korte brandweeronderbreking met vals alarm, onze tassen te pakken en in te checken. De rest van de middag heeft iedereen een beetje zijn foto's geupload, verhalen geschreven en boodschappen gedaan.
Na een heerlijke avondmaal (pasta) gekookt te hebben met zijn allen, was iedereen zo moe van de reis en alle indrukken dat om 19.30u de oogjes snel dicht vielen.

vrij 28 okt
Ontbijt om 8u en opgehaald worden voor onze intro bij Work&Travel Company om 9u. Deze ochtend was een vrij informatieve ochtend, die voor mij alleen niet zo heel waardevol was. We kregen namelijk uitleg over hoe je werk moet vinden en hoe alle bankzaken werken hier in Australië. Aangezien ik niet ga werken, had ik hier vrij weinig aan. Daarnaast kregen we gelukkig wel info over alle YHA hostels in Oz en alle mooie dingen die je langs de oostkust kan doen. Inclusie info over een surfcamp, dat gegeven werd door een prototype Australische surfdude. Blond lang haar, vlotte babbel en alles is chill. Na onze sim-kaart geactiveerd te hebben en kort wat dingen geregeld, besloten we rond 3u boodschappen te gaan doen en in het park te gaan liggen. Daar was de zon inmiddels al heerlijk aan het schijnen. Gister was het nogal frisjes, maar nu merkte ja dat het al warmer werd.
Om 17u vertrek ik richting Central Station, want daar had ik namelijk met Rob en Tineke afgesproken. Echt super gaaf dat je elkaar gewoon even aan de andere kant van de wereld ziet. We hebben heerlijk in een barretje wat gedronken en bijgepraat over o.a. alle mooie belevenissen die Rob&Tineke gezien hebben en die mij nog te wachten staan. Helaas werd ik zonder eten achter gelaten (geintje Rob). Nee het was erg gezellig. Na afscheid genomen te hebben en een videoboodschap ingesproken te hebben, ging ik terug naar het hostel (deze lag trouwens gewoon maar 500m van het hotel van R&T vandaan). Daar hadden we met zijn allen het plan om te koken, maar aangezien dit iets te laat werd, is het toch maar de Subway geworden. Inmiddels zitten we nu met zijn allen heerlijk ons dagdoek bij te werken, met op de achtergrond een paar dronken Denen die een balletje in een glas bier proberen te gooien (zonde van het bier trouwens) en boven ons een paar blowende Duitsers.

Reacties

Reacties

Victor

Hi Jip, klinkt geweldig! jammer van de ''tegenvallende'' stewardessensletjes maar je kan niet altijd 6 gooien zeggen wij wel eens! Have fun jongen
je Neef

marloes

Lieve broer!!!! Wat ben ik blij met een bericht!!! Wat uitgebreid ook, ben ik niet gewend ;) ik ben zo blij dat het goed gaat! En dat jij die gesmashte biefstuk hebt opgegeten :) heel heel veel plezier! Kus stuur je je nummer door?

Monique

Lieve Jip, Wat een ontzettend uitgebreid ,leuk, indrukwekkend verhaal. Wat heb je al een geweldige ervaringen opgedaan. Het klinkt en voelt super. Schrijf nu een kort berichtje, want straks gaan we skypen. Kijk er naar uit.
Kus Mama

Oma

Lieve Jip,
Wat een uitgebreid en gezellige verhalen. Kijk uit naar het vervolg.
Hoop dat jij wat beter van het lenteweer kunt genieten
dan Rob en Tineke.

Veel liefs en kus Oma

Niek

Hoi Jip, wat een leuk verhaal heb je geschreven. Ik zie er naar uit om alle vervolgverhalen te lezen. Je ontmoetingen met andere "culturen" zien er ook hoopgevend uit: kutkindren, Engelse sletjes, blowende Duiters enz. We spreken/zien elkaar zo op Skype. Wat een techniek hè. X papa

Tessa

Jippo, haha, wat schrijf je hilarisch. Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt! Heeel veel plezier!
xx Tessa

Jacklien

Klinkt goed Jipke! Dat komt helemaal goed daaro.
Hopelijk hou je je 'dagboek' een beetje goed bij, kunnen wij vanuit ons koude kikkerlandje (hoewel, vandaag is het 19 graden, hoe bizar!) ook een beetje meegenieten!

X Jacklien

Caroline

Hey neef! Leuk verhaal, was al erg benieuwd hoe de afgelope dagen waren geweest. Eindelijk een uitgebreid verslag. Haha die Denen waren beerpong aan t doen denk ik, leuk spel hoor. Enjoy. Xx je nichtje

Jos

Hey Jip, geweldig leuke verhalen. Veel plezier weer de komende dagen. Wij kijken alweer uit naar je volgende verhaal. Groetjes Irén en Jos

Sam

Gek dat de rollen nu zijn omgedraaid en ik nu jouw reisverhalen lees:) Als je zo doorgaat kan ik gewoon met jou meeleven en reizen en hoef ik helemaal niet meer naar Azië en Australië (Duncan zal je dankbaar zijn ;p).
Dus ik hoop dat je regelmatig hier je verhalen plaatst. Have fun And take care. Liefs uit Arnhem

Tahnee

Hahaha wat ben je toch een droogkloot! Klinkt allemaal erg leuk en vooral heeeel herkenbaar (enne lopen op die brug is het geld meer dan waard.... ;))
En in het YHA zaten wij ook echt super he! Als je nou nog een luxe hostel wil zien (met een club eronder, is erg leuk moet je heengaan): Wake up hostel. Zit echt om de hoek van YHA.
Morgen lekker naar NZ, heel veel plezier!
Kus

Irma

Leuk om je verhalen te lezen Jip! Volgens mij hoeft het thuisfront zich geen zorgen om je te maken!

Geniet ervan! Liefs!

Luus

Lieve Jip, lees dat het heel goed met hoe gaat..

Kun je je draai een beetje vinden..??

Xx luus

Gwen

Hee Jip! super mooie foto's en hele leuke verhalen! hou je wel een beetje in de gaten hoor! Volgens mij heb je het wel naar je zin! Ik had helemaal niet meegekregen dat je ook naar Bangkok zou gaan? Misschien kunnen we elkaar daar wel even meeten als je dat leuk vind? Wij zijn daar van 4-4 tot 7-4 dat zijn onze dagen die nog niet geplant zijn;) de rest kan ook wel, maar begint onze groepsreis al de "Roam South East Asia" van Bangkok naar Signapore! Hoe is het verder met je, door jou foto's kan ik nie tmeer wachten om te gaan! Ben nog even Jaloers op jou tot 30 maart dan begin ik lekker zelf!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active