Laatste dagen Sydney

zat 29 okt
Na een avondje stappen in de Scubar (surfkroeg), ging de wekker weer om 8u. Eerst lekker douchen en daarna een ontbijtje. In eerste instantie wilde we met zijn allen een tour door de Orchanic Garden maken, maar omdat sommige iets meer moeite hadden met opstaan en er toch nog wat zaken geregeld moesten worden voor het werk. Zijn we met zijn allen naar het Work&Travel kantoor gegaan en heb ik daar heerlijk mijn reisverslag op mijn blog kunnen zetten en een aantal foto's geupload.
Nadat iedereen na een erg lange pauze eindelijk klaar was om te gaan, zijn we met zijn allen boodschappen gaan doen voor de lunche en op weg gegaan naar de haven. Bij de 5 dagen Sydney zat voor mij en de andere een cruisetour inbegrepen. Inmiddels was het aardig warm aan het worden en konden we om half 3 de boot op. Echt een mooie cruise, zijn langs alle havens/aanlegplaatsen in de baai van Sydney gevaren. Dit hield in: langs het Opera House, Harbour Bridge onderdoor, langs de marine basis, aantal eilanden langs, huis van de president en aanleg plaats van 2 gigantische cruiseschepen.
Na de tocht moesten er een aantal mensen nog een hostel boeken voor de komende dagen en hadden we de groep in 2'en gesplitst. De helft ging boodschappen doen en alvast eten koken en de rest ging een hostel regelen (heerlijke Hollandse pot: broccoli, gebakken aardappels en een stukje vlees).
Nu is het inmiddels half 9 en hebben we met een paar Zweden net op het dakterras even vuurwerk gekeken, dat blijkbaar elke zaterdag wordt afgestoken. Niet heel bijzonder en lang om te zien, maar in ieder geval even leuk. En om 10u eindelijk gezellig geskyped met de familie. Iedereen zat er: pap, mam, Marloes, Tom (met kale kop) en Joris. Erg leuk om elkaar weer gesproken te hebben, alleen jammere was dat ik wel iedereen kon zien, maar zij mij niet. Maar in ieder geval elkaars verhalen uitgewisseld en een nieuwe skype-afspraak komt er pas als ik in Nieuw-Zeeland zit.
Hier is het nu rond half 12. Morgen gaat de helft van de groep naar de ‘Blue Mountains' en ik ga me hostel regelen voor Auckland (mijn eerste verblijf in Nieuw-Zeeland).

zo 30 okt
Eerst ging de wekker van Frederik vanochtend om 6u, want die ging samen met de dames naar de Blue Mountains (natuurgebied buiten Sydney, wonderschoon, maar doe ik pas als ik weer terug ben in Australië). Maar gelukkig konden Nick en ik nog even blijven liggen, Nick&Niels moesten om 10u namelijk pas uitchecken. Ik ben de enige die voor 5 nachten heeft geboekt. Na eerst nog samen ontbeten te hebben, was dit eigenlijk mijn eerste echte dagje alleen. Best raar aan de ene kant, maar ook lekker aan de andere kant. Ik heb 's ochtends heerlijk de was gedaan, nadat ik een klein stressmomentje had omdat ik me simkaart van Oz niet kon en nog steeds niet kan vinden. Tegen een uurtje of 12, na eerst zonnebrand (factor 40) opgedaan te hebben, ben ik zelf de stad in gegaan. Ik wilde graag nog een paar dingen bij de haven bekijken en heel misschien de Harbour Bridge overlopen. Als eerst ben ik van het hostel naar de ... Bay gelopen, waar o.a. het aquarium en een aantal boten lag. Heel toevallig waren ze hier net roeiwedstrijden aan het houden en heb ik heerlijk een tijdje aan de kant zitten kijken. Daarna was ik van plan om de brug op te lopen, maar kon niet de plek vinden waar voetgangers van auto's werden gescheiden, dus ben ik doorgelopen naar de ....Bay van het Opera House. Via de in de zon liggende Opera ben ik daar de ....Garden ingelopen. Heerlijk in de zon foto's gemaakt van de parken en af en toe het Opera House aan de overkant. Aan het eind van de Baai was een uitkijk punt over het water. Daar heb ik lekker in het zonnetje gezeten en kwam zo in gesprek met een oude vrouw uit Taiwan en de gids die ze rondleidde. Ze was hier voor een week en daar begon het nu ook winter te worden.
Na een half uurtje ging ieder weer zijn eigen weg en ben ik door de tuinen terug gelopen naar st. Mary Cathedral. Van de buitenkant wel een mooie grote kathedraal, maar van binnen stelde het niet veel voor. Het park aan de overkant was mooier en aantrekkelijker om even in te gaan liggen.
Tegen een uurtje of 5 besloot ik terug te lopen naar het hostel, via de supermarkt, om boodschappen voor mezelf te gaan doen. Dit werd vandaag spaghetti met boontjes. Terugkomend in het hostel zaten Nick&Niels op mij te wachten, in de veronderstelling dat we misschien wel met zijn allen konden eten. Gelukkig had ik genoeg dus hadden we mooi een maaltijd voor 3.
Inmiddels is het hier nu half 8. Nick Niels zijn inmiddels terug naar hun hostel, omdat hun daar met Frederik de komende nachten blijven slapen. De dames komen als het goed is zo terug voor een nachtje hier. Ben benieuwd naar de verhalen over de Blue Mountains. Heb trouwens nog geen nieuwe mensen bij me op de kamer, alleen een Duitse jongen die er al in zat. Daarnaast kreeg ik wel van Niels een vervelende mededeling over Quantas, want die staken namelijk. Hopelijk is het voor morgen opgelost, want ik moet dinsdag wel gewoon naar Nieuw-Zeeland.

Ma 31 okt
Mijn laatste dagje Sydney was eigenlijk een dag met te veel lopen en te weinig doen. Eerst samen ontbeten met de meiden, want die slepen ook nog een nachtje in YHA central hostel en daarna teveel gelopen. Eerst zijn Nienke en ik verkeerd gelopen naar het hostel waarvan zij dacht dat ze zaten. Dit was niet het geval, dus zijn we maar naar de rest in het Work&Travel kantoor gelopen. Daar eerst geregeld dat mijn simkaart het weer deed, want die was ik kwijtgeraakt. Met meteen de info check over Quantas, of deze namelijk wel gewoon vlogen vanwege de staking. Na dit alles geregeld te hebben ben ik terug gelopen naar mijn hostel om een trein kaartje te kopen voor de trein naar het vliegveld voor morgen en daarna doorgelopen naar de rest, want die hadden inmiddels een hostel geboekt in de wijk kings cross. Ik dacht dat loop ik wel even, maar dat werd dus een takke stuk. Gelukkig was het mooi weer en duurde de loop erheen maar 35min. Eenmaal aangekomen bij hun hostel en hun kamers gezien te hebben, was ik toch wel blij met mijn eigen hostel. Er waren geen kluisjes daar, alles leek een beetje oud en vies en het zat overal redelijk ver vandaan. Erna gezellig met zijn allen raps gegeten en toen eigenlijk rond half8 weer terug gelopen naar mijn hostel. Waarbij ik eerst nog de halve route terug moest lopen omdat ik Nienke haar wereldstekker geleend had en die nog terug moest brengen. Na afscheid van iedereen genomen te hebben (want de rest blijft in Oz) ben ik mijn backpack weer in gaan pakken en naar bedje toe gegaan. Inmiddels was er een fransman ‘Ben' op mijn kamer komen te liggen. Hij had een paar jaar geleden ook de bustour met Stray gedaan (die ik ook ga doen in N-Z) en vertelde me dat het super was geweest. Tijdens de bustour wordt je overal heengereden, hostels geregeld en excursies gedaan. Vond het wel een geruststelling om een klein beetje te weten wat me te wachten stond.

Reacties

Reacties

Myriam

Ha Jip, wat klinkt het tof allemaal! hoe warm is het daar ondertussen overdag? is het niet te warm om allemaal dingen te doen en te zien? (: is de vliegreis helemaal goed gegaan? Ik ben druk bezig om een mooi ticket uit te zoeken, boek hem zo gauw mogelijk, dan laat ik het je gelijk weten!
geniet ervan en surf niet teveel straks haha
liefs, Myriam

Mirjam

Lieve Jip,
Wat heerlijk om je verslagen te lezen. Leuk dat je zo uitgebreid schrijft. Het klinkt allemaal super!!
Mooi dat je door Ben een beetje op de hoogte bent gebracht over NZ.
Een goede reis verder en lekker genieten!!

Groetjes van ons viertjes, Mirjam

Heel veel plezier

Saskia Jimmink

Lieve Jip, Hartelijk gefeliciteerd met je 25e verjaardag, onvergetelijk een kwart eeuw oud vieren in Nieuw Zeeland :)
Ik heb pas je site en alles gelezen echt geweldig, genieten jongen ik blijf je volgen.Liefs Saskia XX

Caro

Ik weet niet meer hoe die baai heet maar die tuinen zijn de Botanic Gardens! Die heb je overigens in bijna elke stad :) IK BEN JALOERS!! jammer dat ik niet met je mee mocht :( xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active