Zuider eiland!

Zuider eiland

do 01 dec
Het zuider eiland!!
De wekker ging om kwart over 5, omdat we om 7u moesten inchecken bij de Ferry. Die ons vervolgens naar het zuider eiland moest brengen. Om kwart voor 7 naar de bus gelopen en samen met Sara, Isha en Marijn de bus gepakt naar de ferry. Hier onze tassen afgegeven en om half 8 konden we boarden.
Het was echt een grote ferry, waar je in het loungegedeelte zelfs film kon kijken (dit keer Pirates 2). De ferry naar het zuider eiland nam 3u in beslag voor een afstand van 25km. Het eerste uur heb ik op het achterdek gestaan om te kijken hoe Wellington steeds kleiner werd en hoe we langzamerhand het noorder eiland aan het verlaten waren. Vervolgens even 45min binnen gezeten en met Mia gepraat. Een Duits meisje dat in Wageningen studeert en geboren is in Den Haag. Om vervolgens om 10u buiten op het voordek te gaan staan. Onze laatste buschauffeur en meerdere mensen met hem, hadden al gezegd dat de aankomst naar het zuider eiland geweldig moest zijn. Daarmee niets teveel gezegd. Wat een fantastisch laatste uur op de ferry. Je wordt als het waren door een paar baaien binnengeloodst over helder blauw water, met aan beide kanten gigantische bergen met bomen en planten erop. Bijna te perfect.
Om kwart over 11 meerde we aan in Picton, waar we onze tassen op konden halen en de Stray bus al klaar stond. Nieuwe buschauffeur ‘horse', maar geen leuke. Jonge kerel, maar saaie gast en de mensen op de bus waren vooral Engels dit keer.
De busreis richting onze overnachting in Nelson ,was trouwens geweldig. Het landschap lijkt hier net wat ruiger. De bergen zijn hoger en er staat meer begroeiing op in de vorm van bossen.
Voordat we in Nelson aankwamen zijn we eerst gestopt bij een wijnproeverij. Daar hebben we 4 wijnen geproefd, allemaal droog, dus niet mijn favoriet.
Vervolgens doorgereden naar een rivier, waar ik snel een heerlijke duik in het koude water heb genomen. Met daarna de busreis naar Nelson, waar Isha 3 dagen en ik 2 dagen wilde verblijven.
We hadden nog geen hostel geboekt, maar werden afgezet bij een YHA hostel, dus daar maar een kamer genomen en dat was prima.
In het hostel was een tafeltennistafel, waar we een paar potjes gespeeld hebben. Plus een dartbord dat ons volgende spel werd. Na weer een beetje actief geweest te zijn, zijn we naar de supermarkt gelopen om boodschappen te doen voor het avondeten: salade met vlees en aardappels (Ă©Ă©n van de beste salades ooit die we gemaakt hebben).
In de avond zijn we naar de haven gelopen om de zonsondergang te zien en aangezien Isha nog niet van me gewonnen had met tafeltennis. Speelde we nog snel een potje om het af te leren.
Erna eerst nog op een piano zitten spelen in het hostel, waarvan en niet alle toetsen het deden en die zo vals was als het maar kon. Maar daarna lekker op bed gaan liggen en Madagaskar 2 zitten kijken.

vrij 2 dec
Nu echt precies een maand in New-Zealand.
Na 2 ochtenden om 7u en kwart over 5 opgestaan te zijn, schrok ik vanochtend om half 10 wakker. Achteraf best wel lekker dus.
Eerst in het zonnetje zitten ontbijten en erna zijn we Nelson in gelopen. Het is geen druk stadje, maar wel erg gezellig. Veel kleine cafeetjes, winkeltjes en parken.
We zijn eerst naar de kathedraal van Nelson gelopen. Niet echt een hele mooie om te zien, maar wel bijzonder dat hij bovenop een berg stond en al een paar honderd jaar oud is.
Vervolgens via het ‘Queens Park', erg mooi park trouwens, naar een uitkijkpunt over Nelson op een berg gelopen. Dit punt staat beter bekend onder de naam: Centre of N-Z. Dit punt is precies het midden van het Nelson-district en het Nelson-district is weer het midden van 12 andere districten in N-Z. Hier hebben we heerlijk op de top in het zonnetje het uitzicht over het water en de bergen zitten bekijken. We konden zelfs al een stuk van het ‘Abel Tasman Park' zien liggen.
Eenmaal afgedaald zijn we nog naar een kleine galerie gelopen, waar ze o.a. kunst van gebakken potten maakte.
Nu is het bijna half 4 en ik lig lekker in het zonnetje voor me hostel in het gras dit verhaaltje te schrijven. Ik heb ook geprobeerd me reis verder te boeken, maar de reis die in het boekje van Stray staat komt niet overeen met de reis in hun schema. Dit betekend weer bellen, aangezien me internet ervan nog steeds niet werkt. Conclusie: ik boek morgen gewoon meteen alles.
Na de boodschappen in de supermarkt gedaan te hebben en weer het zoveelste irritante kerstnummer van Maria Carry aangehoord te hebben (best bizar trouwens, want het is buiten kei mooi weer en ik zie kerst nog altijd voor me met sneeuw en kou). Zijn we gebakken aardappels, schnitzel en boontjes gaan koken.
Na het eten weer getafeltennist en vervolgens een potje rummykub (of hoe je het ook schrijft) gespeeld.

Oma

Hoy Jip.

Dat was weer even ervoor gaan zitten om je verhalen te lezen.
Geweldig allemaal !!
Leuk je gezien en gesproken te hebben Zondagavond. Maandagmorgen voor jou.
Wacht weer op de volgende verslagen.

Liefs en kus van Oma