Byron Bay en Surfers Paradise

Hey Allemaal,

Hoe is het ermee? Ik ben inmiddels in het surfgedeelte van Oz beland. Heb in Byron Bay erg veel gesurfd en zit nu inmiddels in Surfers Paradise (letterlijk het Miami van Oz).
Morgen vertrek ik voor 5 dagen naar Brisbane, weer een echte stad zeggen ze. Ik ben heel benieuwd.
Heb de laatste tijd een erg leuke groep mensen gehad en voorlopig zijn we met min 2 a 4 mensen nog steeds samen.
Iedereen heel veel plzr met carnaval, voor de gene die het gaan vieren;) En ben benieuwd naar alle dronken foto's:P

Groetjes,
Jip

vrij 10 feb
Ook deze nacht was weer moeizaam. Om half 10 lag ik in mijn bed en na 1,5u te proberen te slapen, heb ik gevraagd of mensen eindelijk eens stil konden zijn. Geluid maken mag altijd, maar als er al 3 liggen te slapen en eentje probeert te slapen, snap ik niet dat mensen dat niet door hebben.
Om half 5 ging de wekker. Snel wat gegeten en tegen half 6 ben ik naar het centraal station gelopen. We moesten een half uur van te voren aanwezig zijn, waarom snap ik niet helemaal, want de bus kwam pas om 5 over 6.
Terwijl ik zat te wachten, kwamen Gitte & Patrick en Melanie & Hannah aanlopen. De helft van de bus kende ik dus al, dat was een leuke verrassing.
Mijn buschauffeur voor de komende dagen is ‘Bunger'. Een vet grappige kerel. Weet ontzettend veel en houdt wel van een hoop ongein. Dit is trouwens mijn aller eerste bus zonder Duitsers, het is een wonder. Rond kwart over 6 reden we met zijn allen weg in de kleine bus van de Oz-Experience: Emiel&Marika(Zwe), James&Lizzy(Eng), James/Jo/Cecille/Helen/Olivia/Amy(Eng), Melanie/Hannah(Can), Patrick&Gitte(Den) en nog 4 meiden waarvan ik de naam niet meer weet. Vooral veel koppels dit keer of mensen die samen reizen.
- De eerste 5 min reden we over de Harbour Bridge en kon je nog net een paar punten van het Opera House zien. Erna is iedereen in slaap gevallen.
Onze eerste stop was o.a. bij de McDonald's voor een ontbijtstop en hier legde Bunger ons vooral wat dingen uit over de Oz-Exp.
- Na de eerste stop hadden we 2 busspelen. De eerste was het introduceren van jezelf: je moest vertellen wie je was, waar je vandaan kwam en hoe oud je was. Maar vooral wat voor kleur ondergoed je aan had, of je het toiletpapier opvouwt of verschrompeld en wat voor kleur stoplicht je bent (rood,oranje of groen). Stoplicht had te maken met of je beschikbaar was of niet. Dus ik heb verteld dat mijn ondergoed paars was, toiletpapier vouw en dat ik groen ben.
Het volgende spelletje was elkaar 3 vragen stellen en dan in de vorm van: wat was een moment waarvoor je jezelf het meest schaamt. Erna zouden we aan iedereen iets over elkaar moeten vertellen, maar iedereen was zo lang met elkaar aan het praten dat we dat maar over geslapen hebben.
- Nog een korte toiletstop en erna hadden we een bezoek aan het ‘Koala Hospital' in ‘Port Macquarie'. Dit gebied was een natuur reservaat en we hebben een rondleiding van een half uur gehad. Zo waren er koala's zonder benen of ogen, maar de meeste met Chlamydia (veel voorkomende ziekte).
- In het plaatsje ‘Kempsey' hadden we lunch vandaag. Zo rond een uurtje of half 2. Dit was ook het moment voor mij om mijn hostel voor de trip naar ‘Fraser Island' te boeken. De vrouw van de Oz-Exp had mij verteld dat ik 24u na mijn boeking dit moest bevestigen, maar de mensen van Base (het hostel), vertelde mij weer dat het 24u voor mijn trip was. Lekker op mekaar afgestemd dus.
- Volgende spel in de bus was een psychologisch spelletje. Je moest 7 antwoorden opschrijven op 7 verschillende vragen en dan ging Bunger vertellen wat voor persoon je was. Voorbeeld: vraag 1 was, wat is je lievelingsdier. En dag ging Bunger vertellen wat voor persoon je was. Erg grappig en er klopte natuurlijk vaak geen reet van.
- ‘Coffs Harbour' was de eerste plek vandaag waar we 3 mensen afdropte. Dit waren Amy en 2 van de meiden zonder naam.
- Overal in Australië heb je blijkbaar plekken waar grote dingen/kunstwerken staan die je kan fotograferen. Onze volgende stop was dan ook bij de ‘Big Banana'. Een grote banaan langs de kant van de weg haha.
- Nog een korte alcoholstop voor de gene die het wilde kopen voor vanavond en vervolgens zijn we opzoek gegaan naar kangaroo's. Met zijn allen de bus uit en het gras in op weg naar een klein groepje, voor een foto.
- Onze één na laatste stop was een stop bij een uitkijkpunt over de ‘Coffs Coast'. Mooi uitzicht over het strand en een aantal baaien, waarvan er eentje de plek was waar we gingen overnachten vandaag.
- Final stop: Spot X. Het surfkamp waar we gingen slapen vannacht. De sfeer deed me vooral denken aan Frankrijk, maar alles was een stuk groter. Ook dit was een camping voor alleen maar surfers aan het strand. Vooral met mensen die naar het kamp gingen voor een paar dagen.
- Na even kort rondgekeken te hebben en besloten na het eten te gaan zwemmen, hadden we avondeten: friet, pasta, salade, vis. Een super en uitgebreid diner.
- Na het eten zijn we met Hannah, Melanie, Britte, Patrick, Emiel, Marika en ik gaan zwemmen. Ik had iedereen min of meer overgehaald en dat was maar goed ook. Het water was heerlijk warm en we hebben echt tot aan het donker in de zee gezeten. Het eerste moment waarop ik echt het gevoel had dat we een erg leuke groep mensen bij elkaar hebben.
- Na het zwemmen snel gedoucht en nog even bij het kampvuur gezeten. Om vervolgens rond kwart over 10 te gaan slapen.
Ik sliep dit keer met James, Jo en Cecille in een soort van cabine. Erg gezellig en het zijn zeker gekke Engelsen. Zo werd er de eerste 15min vooral veel gezongen.


za 11 feb
Om 5 voor 6 ging de wekker, want om 6u was er ontbijt. Ook dit was weer uitgebreid, met brood, musli en fruit.
Snel onze backpacks in de tv-room gedropt, want om 7u begon onze surfles. Eerst kregen we een hele korte uitleg over wat surfregels en erna gingen we met zijn allen het strand op voor de uitleg op het surfboard zelf. Het water was ongeveer 25 graden, dus een T-shirt dragen en een zwembroek was genoeg.
Eigenlijk toen we bijna klaar waren met de uitleg begon het te regenen, dit was niet erg, maar ik was nog niet eens tot de helft in het water toen we er allemaal ineens uitmoesten. Onweer en bliksem.
Na ongeveer 15 min gewacht te hebben, zijn we weer terug het water in gegaan om gelukkig eindelijk te kunnen surfen. Ik wil heel graag leren hoe je moet draaien op je board, dus ik ben naar een surfleraar gelopen en die had me een kleine uitleg gegeven over hoe het moest. Eigenlijk vrij snel erna in het water op één van me eerste golven gelijk geprobeerd en het lukte me gewoon om te draaien. De golven waren echt super rustig en heerlijk om te pakken. Heb eindelijk het gevoel dat ik iets echt ontzettend leuk vind. Gewoon alleen in het water, nergens aan hoeven denken en gewoon gaan met die banaan. Ik hoop de komende dagen nog erg veel te kunnen surfen.
Na ongeveer 1,5u gesurft te hebben, moesten we helaas het water uit. Iedereen massaal onder de warme douche en om 10u zaten we met zijn allen buiten. Met een paar mensen lekker zitten kaarten en praten. En eigenlijk was iedereen best uitgeput om meer te doen.
Om 12u hadden we lunch en ook deze was weer zeer uitgebreid, namelijk: pasta, raps, groente, vlees en salade.
Om 1u zaten we weer in de bus met zijn allen, nu met 2 nieuwe Canadese meiden erbij.
- Na een half uur rijden hadden we een korte tankstop, maar erna het volgende grote object: De Grote Garnaal. Mensen gaan gewoon zelfs op roadtrips om zoveel mogelijk van deze dingen te fotograferen.
- Volgende stop: toiletstop bij een uitmonding van een rivier in de oceaan. Dit was eigenlijk al rond kwart voor 4. Ook deze busrit weer veel liggen slapen eigenlijk.
- Volgende uitkijkpunt was: Morton Dochont Lookout. Het meest oostelijke puntje van Oz. Vanaf hier kon je ‘Byron Bay' en de vuurtoren van ‘Byron Bay' zien liggen in de verte. Byron Bay ligt in één van de 5 nationale parken aan de oostkust in Oz.
- Om half 5 waren we op onze eindbestemming van vandaag: Byron Bay. Er zijn eigenlijk maar 2 dagen waarop je de hele dag in de bus zit om te reizen, want alle andere stops liggen vrij dicht bij elkaar.
Eerst een korte rondleiding door het echte surfstadje en vervolgens sommige mensen ergens anders afgezet. Erna met de overgebleven mensen naar ‘The Holiday Village' gereden. Een erg leuk hostel, met zwembad en het meest belangrijke: gratis huur van surfboards.
- We hadden nog 2 uur de tijd om rustig alles een beetje op orde te brengen, een douche te nemen en een stukje van de film ‘Dump&Dumper' te kijken. Wat een super slechte film eigenlijk, beter eentje voor als je dronken bent (wordt vervolgd).
Om 7u hadden we met zijn allen een tafel in de ‘Ceecky Monkey's. Een bar/club waar deze avond alleen maar mensen van de Oz-Exp en MojoSurf waren.
Hier echt een GEWELIDIGE avond gehad. Er waren spelen waarbij je vooral veel drank kon winnen en een mannelijk stripcompetitie waarvan 2 van onze jongens, James en James, aan meededen. Deze avond vooral veel gelachen om James (niet van het koppel), wat een geweldige kerel.
Veel gelachen, gedanst en gedronken deze avond.
Omdat onze buschauffeur vergeten was om onze accommodatie te boeken, moesten we vandaag met 6 mensen (James/Melanie/Hannah/Olivia/Helen/ik) in de tv-room op een matras slapen. Op zich geen probleem, want het had eigenlijk wel wat.
Rond kwart over 1 waren we terug in de kamer. Hier proberen de film af te kijken, maar eigenlijk was iedereen meteen in slaap gevallen. Zelfs Jo en Cecille, die niet in onze kamer sliepen en vervolgens om half 3 's nachts als nog naar hun eigen kamer moesten. Omdat er blijkbaar nog 2 andere meiden in de tv-room sliepen.

zo 12 feb
Om 10u moesten we vandaag uitchecken, om vervolgens een eigen kamer te krijgen. De komende dagen slaap ik met James, Helen en een onbekende in een kamer.
Iedereen eigenlijk een beetje aan zitten klooien in de ochtend. Zo heb ik boodschappen gedaan en een tijdje in het zwembad gelegen met Melanie.
Om 12u gingen we vandaag naar het strand en James, Patrick en ik namen een surfboard mee (50 dollar key-deposit). Helen, Melanie en Hannah gingen alleen om te zwemmen.
De zon was ontzettend warm vandaag, maar dit mocht de pret niet drukken. Er stond dit keer alleen ontzettend veel stroming naar de zijkant en het was heel lastig om achter de golven te komen. Ik heb het geprobeerd en heb 1 goeie golf kunnen pakken, maar je was vooral al uitgeput voordat je er was.
Opeens sloeg echt binnen 15min het weer om en zijn we met zijn allen terug gegaan, nadat Melanie en Hannah eindelijk terug waren van het halen van hun lunch.
Uiteindelijk hebben we onder het afdak zitten kaarten met zijn allen, want inmiddels was het begonnen met regenen.
We hadden het idee om met zijn allen te gaan eten vanavond, dus uiteindelijk zijn we in de miezerregen naar de supermarkt gelopen om daar het eten voor vanavond te halen: pasta, saus, kip, sla, uien en champignons.
Met zijn allen zitten eten en erna blijven hangen buiten. Eerst zitten kaarten en erna zitten praten met 3 Engelsen, waarvan er eentje al behoorlijk dronken was. Maar ze hadden we geskydived vandaag.
Om half 11 moet iedereen hier eigenlijk het buitengebied verlaten. Dus of de kroeg in of je kamer in. Aangezien ik morgen om 7u wil surfen, ben ik lekker gaan slapen. En eigenlijk deed iedereen het zelfde.

ma 13 feb
Om half 7 ging de wekker. Snel ontbeten en vervolgens een surfboard gepakt. Patrick zou met mij mee gaan vanmorgen, maar ik denk dat zijn wekker het niet deed haha.
Het is ongeveer 15 min lopen naar het strand en er waren toch al wel veel mensen aan het wandelen, maar niet aan het surfen. Ik had het water voor mij alleen aan de linkerkant van het strand. De zon was al doorgekomen en heb 45min zitten surfen. De golven waren veel en veel cleaner dan gisteren, maar niet met zo heel veel power. Lastig om goed te pakken, omdat ze zo snel braken, maar wel goed om er nu eindelijk achter te komen. Niet heel veel golven kunnen nemen, maar toch lekker gesurft.
Opeens sloeg ook nu het weer om, dus ben ik rond half 9 terug gelopen.
Inmiddels is het nu bijna half 11 en zit ik de verhalen van de afgelopen dagen te typen. Het regent gelukkig nog steeds niet, maar het is wel bewolkt. Op zich niet heel slecht voor mijn verbrande schouders haha.
Iedereen ging in de voormiddag eigenlijk zijn eigen gang, wel allemaal het dorp in om te shoppen, maar dan allemaal apart. Ik ben opzoek gegaan naar een shirt om te dragen tijdens het surfen. Eén, omdat je zo niet snel verbrand. Twee, omdat je board niet schuurt tegen je lichaam. Heb er een paar geprobeerd en vond er eentje van de ‘Billabong' erg gaaf, maar geen 50 dollar waard. In de ‘Ripcurl' winkel kwam in een leuk mutsje tegen, eentje die ik altijd al graag heb willen hebben, dus deze heb ik gekocht.
Op de terug weg boodschappen gedaan en vervolgens met Patrick, Gitte, Jelmer (Ned jongen die ook in onze kamer zit), Max (Dui) en ik weer wezen surfen. En vandaag had ik mijn eerste echte drop-off. De golf pakken voordat hij breekt en dan de slurf in duiken. Super vet gevoel en de golven waren ook erg rustig om te proberen.
Uiteindelijk hebben we met Helen, James, Jo, Cecille, Patrick, Gitte, Jelmer en ik raps gemaakt voor het avondeten. Erna bleef iedereen van het hostel weer buiten bij de tafels hangen. De één speelde drankgames en wij hebben gekaart en gepokerd met nog een paar andere Engelsen.
Nu is het half 12, haal ik nog snel wat foto's van me camera en ga dan lekker slapen.

di 14 feb
Om 10u zouden we vandaag met zijn allen verzamelen, om naar ‘The Lighthouse' te lopen: Melanie, Hannah, Patrick, James, Gitte, Jimmy (Eng), Sarah en Adele (Can).
Het zou ongeveer een uur kosten om er te komen, maar we zijn een klein beetje omgelopen. Het was erg warm vandaag, dus veel zweten onderweg.
Op de top van de berg bij de vuurtoren aangekomen, waren hier ook Nick en Howart (Eng). Twee vrienden van Melanie en Hannah, geweldige gasten. Eentje is professioneel formule-1 rijder en is een erg grappige gast. Helaas hebben we geen dolfijnen gezien in het water, maar het uitzicht was wel super.
Ook hier was weer een uitkijkpunt dat beweerde ‘the most easterly point of the Australian mainland' te zijn, dus soms weet je niet meer wat je moet geloven.
Op de terug weg zijn Patrick en ik blijven hangen op een plek waar ze de berg afsprongen om te parasailen. Helaas hierdoor wel een slang gemist die de rest gezien had, maar ja kom er hopelijk nog ergens anders één tegen.
Terug in het hostel snel geluncht en met zijn allen zo snel mogelijk naar het strand toe, want het was te warm. Ik weer een surfboard meegenomen en heb echt vet lang in het water gelegen. Er waren niet veel golven, maar de genen die kwamen waren super.
Erna nog met James en Patrick zelf voor surfboard gespeeld in de golven, terwijl de helft van de meiden alweer terug waren gegaan naar het hostel.
Vanavond pannenkoeken gebakken met James, Sarah, Adele, Melanie, Hannah en ik. Erg lekker moet ik zelf zeggen, Nederlands gebakken natuurlijk.
Na het eten met Sarah en Adele een pak goedkope wijn gekocht en snel gedoucht. De rest van de avond buiten gezeten tot half 11 en drankspelen gedaan. Om vervolgens met zijn allen eerst naar ‘Woody's' en erna de ‘Cheecky Monkey's' te gaan (bar). Het was natuurlijk Valentijnsdag, dus overal was wel iets te doen.
Ook deze avond erg veel lol gehad met zijn allen en een top avond gehad.

Queensland

woe 15 feb
Om half 3 lag ik in mijn bed en om 7u ging de wekker weer. Nadat Gitte&Patrick om 5u nog hadden aangeklopt, omdat ze vergeten waren de sleutel af te geven bij de receptie voordat ze gingen. Zij vliegen vandaag naar Perth om 8u, dus die zien we helaas niet meer (tenminste niet in Australië).
Om 8u uitgecheckt, afscheid genomen van de 4 Canadese meiden (vrijdag zien we ze weer) en de bus ingegaan. Onze buschauffeur voor vandaag was ‘Luxi' en we zaten maar met 8 mensen in de bus en iedereen ging er bij ‘Surfers Paradise' uit.
Het was een rit van maar 2u en onderweg nog gestopt bij een uitkijkpunt genaamd: Point Danger Lookout. Waar je van ‘New South Wales' overgaat naar ‘Queenstown'. Dit was een berg die Captain Cook aangaf als waarschuwing voor de boten, dat er verderop een vulkaan het water uitrees en niemand er tegenop zou varen. Dit betekende ook de klok een uur terug. Geen 10u tijdsverschil maar met Nederland, maar 9u. Terwijl we over de oceaan uitkeken, zagen we beneden ineens 4 dolfijnen langskomen. Dus toch nog gezien!
Om kwart voor 10 waren we bij het busstation, waar een busje van het hostel ons rond 10u op kwam halen. James, Helen en Olivia blijven hier 2 nachten in ‘Surfers Paradise Backpackers Resort' en ik blijf hier 4 nachten. Het is een leuk hostel, met tennisbaan, volleybalveld, gratis internet, zwembad, gratis bodyboards. Niet groot maar erg gezellig.
Surfers Paradise is echt het Miami van Australië. Het ligt aan de ‘Gold Coast' en je ziet vooral veel wolkenkrabbers en hoge gebouwen.
Ik heb net mijn was erin gegooid, want deze is ook gratis. En zit nu met James buiten onze mailachterstand weg te werken, terwijl de dames aan het winkelen zijn.
In de middag niet heel veel gedaan. Mijn was (droger was dan weer niet gratis) en op mijn laptop gezeten. Een klein dutje gedaan en iedereen was eigenlijk nog steeds moe van gisteravond. Om 3u zijn we met zijn allen naar het strand gelopen, maar het waaide zo hard dat we terug gegaan zijn naar het zwembad. James en ik eerst nog snel eten voor vanavond gehaald, rijst met vlees en saus (2min in de magnetron). En erna aan het zwembad gelegen in de zon met mijn boek (The Hobbit).
Tegen een uurtje of 6 gegeten en met zijn 4'en buiten blijven hangen. De rest van het hostel ging op kroegentocht vandaag en je merkte dat niemand echt zin had om nieuwe vrienden te maken. Jammer want ons vorige hostel was juist zo gezellig.
Inmiddels is het half 10 geweest en zitten we op onze kamer. Iedereen te duf om wat te doen, dus dat wordt zo gewoon slapen.

do 16 feb
Zo 2 weken lang alleen maar Engels gepraat, dus dat gaat me erg goed af tot nu toe en vandaag echt gemerkt wat voor leuke groep mensen ik heb gehad de afgelopen dagen.
Om half 8 had ik vandaag de wekker gezet, omdat ik helemaal in de veronderstelling was te gaan skype met pap&mam. Totdat ik op me mobiel keek en zag dat het pas donderdag was i.p.v. vrijdag.
Rond 9u zijn we met zijn allen (Olvia, James, Helen Archbold en ik) naar het hoofdstrand gegaan, om te kijken naar de zandsculpturen. Het thema was ‘pirates' en er zaten een paar hele mooie tussen. Helaas waren ze met de mooiste nog steeds bezig met bouwen.
Erna een koffie gehaald bij de 7/11 en de McDonald's en tot 12u aan het strand gelegen. Ook vandaag was het erg warm en er was veel stroming in de zee.
Na 12u er verstandig aan gedaan om de zon uit te gaan. Met zijn allen de supermarkt ingedoken voor boodschappen en nieuwe zonnebrand. Surfers Paradise is naast het paradijs voor surfers ook het paradijs voor het krijgen van huidkanker. Om vervolgens terug te lopen naar het hostel en de rest van de middag aan het zwembad te liggen.
Rond kwart voor 6, nadat Olivia naar een vriendin vertrokken was voor een paar nachten, zijn James, Helen en ik begonnen met koken: natchos vanavond.
Het plan was snel eten en dan naar het strand voor een zonsondergang. Je kan de zon hier helaas niet onder zien gaan boven de zee, want hij gaat onder aan de andere kant achter de wolkenkrabbers. Maar dit zou nog steeds een mooi schouwspel van schaduwen op het strand moeten geven. Helaas waren we iets te laat, maar zijn we weer naar het hoofdstrand gelopen om kort te kijken naar de zandsculpturen bij nacht en een potje beachvolleybal dat mensen aan het spelen waren. Onderweg eigenlijk met zijn 3'en een super gesprek en tijd gehad. Onze laatste avond samen en we hebben het gehad over onze thuiskomst, dat iedereen een surpriseparty verwacht (zo jullie weten wat jullie te doen staat) en over wat we allemaal willen doen als we terug zijn. Niet de standaard gesprekken meer van hoe lang ben je in Australië en wat wil je gaan zien, maar eens een keer wat verder en anders.
Rond 8u waren we weer terug en hebben we een afscheidsdrankje gedaan en James en ik een potje pool gespeeld. Ik ga mijn ‘Wingman' missen.
Net nog even gechilled in de kamer en inmiddels is het 11u en ligt iedereen op bed. Ik weet dat ik James en Helen niet meer zal zien, maar morgen komen gelukkig ook de Canadese meiden weer. Echt het gevoel dat ik al een leuke tijd heb gehad hier. Het maakt natuurlijk heel veel uit met wat voor groep mensen je bent, maar daar heb ik tot nu toe geluk mee. Daarnaast weet ik ook dat ik de oostkust van Oz, gewoon meer als een vakantie moet beschouwen. De highlights zijn ‘Fraser Island' en ‘Whitesunday Islands' en voor de rest is het gewoon veel strand, in de zon liggen en af en toe surfen. Sounds perfect!

vrij 17 feb
Vandaag wel om half 8 de wekker gezet, om nu echt met mam&pap te skype. Het is inmiddels alweer 2 weken geleden, want de laatste keer was in Sydney. Een uur lang zitten lullen over van alles en nog wat: het weer in Ned., mijn trip vanaf Sydney, de groep mensen die ik heb leren kennen en het vertrekken van Tom naar Londen. Helaas moest ik om 9u snel afscheid nemen, want James en Helen stapte op de bus om te vertrekken richting Rainbow Beach. Ik heb echt een geweldige tijd met hun gehad en vind het erg jammer dat ik ze hier in Australië in ieder geval niet meer zal zien.
Buiten zitten praten met mijn Duitse kamergenoot Patrick en rond half 11 kwamen Hannah en Melanie, alweer het hostel inlopen. Nog half dronken en vol met grappige verhalen over hun 2 dagen in Byron Bay.
De dames gingen slapen, dus ik heb met een boek aan het zwembad gelegen in de zon en rond 1u ben ik naar het strand gegaan waar Sarah en Adele mij kwamen vergezellen. Zij zijn aan het couchsurfen en slapen gewoon nu in een kamer aan het strand. Direct bij ons om de hoek eigenlijk.
Tot 5u op het strand gelegen en snel naar de kleine (iets te dure) supermarkt gelopen voor pasta en wortels.
Rond 8u waren Sarah en Adele bij ons hostel en zijn we samen met Melanie en Hannah naar het centrum gelopen via het strand. In eerste instantie wilde iedereen uit, maar eigenlijk was iedereen ook weer te moe hiervoor. Toevallig was op de boulevard een klein marktje bezig en hier zijn we overheen gelopen. Erna moesten de dames eten bij de McDonald's en op de terug weg zijn we op het strand blijven hangen om naar de skyline en alle sterren in de lucht boven de zee te kijken. Hier hebben we het er onder andere over gehad hoe geweldig Byron Bay eigenlijk wel niet was, zeker ten opzichte van Surfers Paradise. Als we konden kiezen zouden we zo op de bus stappen terug naar Byron.
Rond een uurtje of 2 lag ik ongeveer weer in mijn bedje.

Reacties

Reacties

Marloes

Broer! Het is gewoon niet eerlijk! Je pakt een golf om 'even' te proberen om een draai te maken en 'hoppa'! Het klinkt allemaal weer echt super :) hoop dat we snel ook even kunnen skypen! Geniet nog maar lekker! Ik ga nu werken! Verschil moet er wezen :p
Kus!

Vic

Klinkt vet gozer

Corinne

Hi Jippie!! Zo, wat een verhalen weer, ik moest nog even een inhaalslag maken...ik vind het trouwens erg knap dat je zoveel namen kan onthouden van iedereen en waar ze vandaan komen, HULDE! Het klinkt allemaal fantastisch wat je meemaakt..en fijn dat je geluk hebt met de leuke mensen die je tegenkomt...dat maakt zo'n reis natuurlijk nog veel leuker! In Nederland hebben we hopelijk de meeste kou gehad...Het zonnetje schijnt nu dus ik ga snel naar buiten...Veel plezier daar! We communiceren! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active